Jak měřit konverze a výkon Vašeho e-shopu v Google Analytics?
Google Analytics je mocný nástroj pro sledování veškerého dění ve Vašem e-shopu. Věděli jste, že Vám může poskytnout i údaje o tom, který zdroj návštěv Vám generuje největší příjmy?
Google Analytics ve své základní verzi měří počet návštěvníků webu, jejich chování nebo zdroj návštěvnosti. Pokud si v Analytics aktivujete funkci elektronický obchod, dostanete další informace, které budou mít pro provoz Vašeho e-shopu zásadní význam.
Budete přesně vědět jaký je konverzní poměr návštěvníků z Heureka.cz, Zboží.cz, Skliku nebo Adwords. Na základě těchto statistik se budete moci rychle rozhodnout, který zdroj návštěvnosti více podpořit nebo naopak eliminovat. Statistiky dostanete rovněž o klíčových slovech, o to bude Vaše rozhodování, která slova používat při optimalizaci pro vyhledávače a při linkbuildingu, snažší.
Aby se Vám Google Analytics propojily s e-shopem, je nutné vložit do poděkování za novou objednávku speciální kód. Přesné pokyny k jeho implementaci uvádí Google na svých stánkách. V onemark.cz používáme k měření analytics.js. Kód pro měření výkonu e-shopu může vypadat např. takto:
<script> ga('require', 'ecommerce', 'ecommerce.js'); ga('ecommerce:addTransaction', { 'id': '1', //číslo objednávky 'affiliation': 'Můj obchod', 'revenue': '10000', //hodnota objednávky 'shipping': '100', //poštovné 'currency': 'CZK' //měna }); ga('ecommerce:addItem', { 'id': '1', //číslo objednávky 'name': 'Notebook', //název zboží 'sku': 'ks', //jednotka 'price': '10000', //cena 'quantity': '1', //množství 'currency': 'CZK' //měna }); ga('ecommerce:send'); </script>
V horní části skriptu jsou údaje o Vašem e-shopu a objednávce. Pod nimi pak přehled zboží, které je v objednávce zastoupeno. Výše uvedený kód je zjednodušený a počítá pouze s jedním produktem. Má-li objednávka obsahovat více produktů, je nutné je vypisovat v nějakém cyklu (požádejte Vašeho programátora, nebo se obraťte
na nás :-)).
Co vložením kódu získám?
Perfektní přehled o Vašem e-shopu, o konverzích nebo o zdrojích s nejlepší konverzí. Přehledy se Vám budou velmi hodit při rozhodování o výběru vhodné reklamy pro Váš e-shop.
Základní přehled elektronického obchodu za časové období.
Přehled zdrojů návštěvnosti a hodnoty objednávek a konverzí.
Pokud si nevíte rady s instalací měřícího kódu - kontaktujte nás. Nastavení provedeme za Vás a pomůžeme Vám i s dalším růstem Vašeho e-shopu.