Facebook

Jak měřit konverze a výkon Vašeho e-shopu v Google Analytics?

12.12.2013 | Jan Rybařík

Google Analytics je mocný nástroj pro sledování veškerého dění ve Vašem e-shopu. Věděli jste, že Vám může poskytnout i údaje o tom, který zdroj návštěv Vám generuje největší příjmy?

Google Analytics ve své základní verzi měří počet návštěvníků webu, jejich chování nebo zdroj návštěvnosti. Pokud si v Analytics aktivujete funkci elektronický obchod, dostanete další informace, které budou mít pro provoz Vašeho e-shopu zásadní význam.

Budete přesně vědět jaký je konverzní poměr návštěvníků z Heureka.cz, Zboží.cz, Skliku nebo Adwords. Na základě těchto statistik se budete moci rychle rozhodnout, který zdroj návštěvnosti více podpořit nebo naopak eliminovat. Statistiky dostanete rovněž o klíčových slovech, o to bude Vaše rozhodování, která slova používat při optimalizaci pro vyhledávače a při linkbuildingu, snažší.

Aby se Vám Google Analytics propojily s e-shopem, je nutné vložit do poděkování za novou objednávku speciální kód. Přesné pokyny k jeho implementaci uvádí Google na svých stánkách.  V onemark.cz používáme k měření analytics.js. Kód pro měření výkonu e-shopu může vypadat např. takto:

<script>
    ga('require', 'ecommerce', 'ecommerce.js');
	ga('ecommerce:addTransaction', {
		'id': '1', //číslo objednávky
		'affiliation': 'Můj obchod',
		'revenue': '10000', //hodnota objednávky
		'shipping': '100', //poštovné
		'currency': 'CZK' //měna
	});

	ga('ecommerce:addItem', {
		'id': '1', //číslo objednávky
		'name': 'Notebook', //název zboží
		'sku': 'ks', //jednotka
		'price': '10000', //cena
		'quantity': '1',  //množství
		'currency': 'CZK' //měna
	});
	ga('ecommerce:send');
</script>

V horní části skriptu jsou údaje o Vašem e-shopu a objednávce. Pod nimi pak přehled zboží, které je v objednávce zastoupeno. Výše uvedený kód je zjednodušený a počítá pouze s jedním produktem. Má-li objednávka obsahovat více produktů, je nutné je vypisovat v nějakém cyklu (požádejte Vašeho programátora, nebo se obraťte
na nás :-)).

Co vložením kódu získám?

Perfektní přehled o Vašem e-shopu, o konverzích nebo o zdrojích s nejlepší konverzí. Přehledy se Vám budou velmi hodit při rozhodování o výběru vhodné reklamy pro Váš e-shop.


Základní přehled elektronického obchodu za časové období.

 

Přehled zdrojů návštěvnosti a hodnoty objednávek a konverzí.


Pokud si nevíte rady s instalací měřícího kódu - kontaktujte nás. Nastavení provedeme za Vás a pomůžeme Vám i s dalším růstem Vašeho e-shopu.

« Všechny články

Komenáře

Jméno: Roman Datum: 19.03.2014 11.49
Děkuji za pěkný článek, ale kde najdu ecommerce.js ? Nemohu ho nikde najít ke stažení...
Jméno: Jan Rybařík Datum: 20.03.2014 07.49
Dobrý den Romane, pokud na webu již máte instalovány Google Analytics, není třeba nikde nahrávat ecommerce.js, samo se stáhne přímo z Googlu.
Jméno: raddimm Datum: 07.11.2014 10.08
me by zajimalo jak rychle se objevi v analytics vytvořená objednávka? za hodinu? druhý den? hned?
Jméno: Jan Rybařík Datum: 17.11.2014 11.41
Radimme, bývá to v řádu hodin. Někdy dříve někdy později.
Jméno: Jirka Datum: 19.03.2017 22.44
Zhruba 2 objednávky z deseti se nepřenesou do EO. Netušíte kde může být problém? V e-shopu probíhá cca 40 - 70 objednávek denně...

Vložit komentář